torsdag 30 oktober 2008

Vedkorg


Har hittat en korg som jag spanat länge på. Såg den när den kom på formex mässan för några år sen. Skulle vilja ha den nere i gillestugan som vedkorg. Tror att det blir bästa alternativet för våran nålfiltsmatta annars fastnar alla stickor i mattan kul kul. Nu äntligen har de kommit och satt in våran kasett. Fast det ska ju alltid krångla med något, naturligtvis hade ena glasluckan gått sönder i frakten. Så det blir ingen eldning än. Nästa steg är att inhandla nålfiltsmattan och lägga in. Får jag önska skulle jag vilja få det klart till jul. Tänk att sitta där nere med en brasa,härliga plädar och glögg. Får en bildbubbla i mitt huvud hur det kommer att se ut. Jag tror det bli kanon bra. Karln har stuckit i väg hela veckan med kameran så det har inte blivit några bilder nerefrån än....Men det kommer. Nä dax för kvälls rutinen, kvällsfika, göra ordning barnen och säga natti natti.



Kramar L

Inga kommentarer: